October 31, 2009

Laatste les Batik Course

DAG 3
Eerste kleuring & waslaagDr.Hajir verft en de Becakchauffeur die me op kwam halen (veel te vroeg was hij er alweer) keek mee.De test lap. Wit, oranje/zalm, licht rood en donker rood. Moet er zo om lachen, want andere laten het ontwerp heel leeg, maar ik heb em helemaal voor gezet. Hoe meer oefening, hoe beter.Eerste verf laag, waar de was bruin/geel zit blijft wit & waar de was groenig is, licht blauw.Om de blauwe kleur te krijgen, moet de stof in de zon gehouden worden. Door het chemische proces wordt het blauw, heel mooi blauw.Ben zo blij met het resultaat, echt een goede oefening. De enige echte reis naar Batik :)!

4 comments:

Anonymous said...

Keimooi jouw batik werk! Volgens mij heb je dat al helemaal door. Volgend jaar misschien een gecombineerde reis: Batikken en Ballet-:)?

Veel plezier de laatste dagen en tot woensdag misschien,

mama

Anonymous said...

Oooooh wat is 'ie mooi geworden!!! Wauwie, I'm impressed!

X
Suus

Sabine Bolk said...

Dankjewel!!!!!!

Liefs Sabine

P.S. Mama, ik kom heeeeel vroeg aan op woensdag, maar ik weet maandag de exacte tijd, dus ik hou je op de hoogte

Anonymous said...

Hoi Sabine.

Veel geleerd zo te zien maar ook lekker genoten.
Geniet er nog maar een paar dagen lekker van en we wensen je een goede reis terug.
En daarna......hoop ik dat je ook hier heel veel blauwe lappen kunt maken (zon).


Groetjes
Jan en Emmy